tisdag 20 november 2007

Tecken i skyn...

...eller i alla fall i posten. Har precis fått tillbaka ett exemplar av mitt markattamanus från Chen Maiping, som hjälpt mig med korrekta kinesiska tecken på de ställen i manuset där sådana förekommer.
Restaurangskyltar, vykort, väggbonader, klotter och dikter. Det är väl närmast en kliché att påpeka hur vackra de kinesiska skrivtecknen är, men visst är det väl ändå fantastiskt att människans vilja och förmåga att kommunicera kan ta sig så många olika uttryck!
För övrigt famlar jag desperat efter en idé till det sista Bacon & Eggavsnittet innan jag börjar jobba med Konrad & kungen. Känns lite oinspirerande och faktiskt lite orättvist mot min älskade små krumelurer, men jag tror dom förstår att man behöver lite omväxling ibland...
Det var det. Nu hinner jag inte skriva mer, för jag är sen till ett lunchmöte med Herman Hedningredaktionen. Den som är snabb och inte har något eget liv kanske kan störta ner till Pressklubben och få en glimt av Jonas Darnell, Micke Grahn, Axl Lindblom och undertecknad när vi blir på örat mitt på en tisdag under välvilligt överinseende av vår ständige häxdoktor Ulf Granberg.

Inga kommentarer: