fredag 15 februari 2008

Drömmar i blyerts...

...är det enda jag drömmer för tillfället, och en del av dom spiller ut i verkligheten för att sedan sippra in min egenhändigt tillverkade overklighet, äventyret om Konrad och Kungen. Arbetet går på och jag har väldigt roligt. Att göra en så här lång berättelse i serieform är en rätt invecklad process, ungefär som att producera en liten långfilm alldeles själv. Roller ska besättas med trovärdiga skådisar, miljöer ska väljas, kameravinklar likaså. Kontinuiteten måste kollas hela tiden, dialogen justeras efter hand som scenerna blir färdiga - och så måste jag hämta lunch till mig själv!

Ni fattar att jag har lite svårt att tömma skallen på kvällarna!

Idag har jag dessutom skickat iväg det sista avsnittet av Bacon & Egg som ska gå i nummer 3 / 08 av Herman Hedning. Från och med nummer fyra ersätts frukostklubben med Konrad och Kungen, som sedan kommer publiceras i tolvsidorsavsnitt fram till årets slut.

Världens godaste veteöl, enligt denne reporter, heter Celis White och såvitt jag vet är det bara ett enda ställe i stan som har det på fat. Dit ska jag nu och ta mig en välförtjänt fredagsöl! Först ska jag bara lägga in den här bilden av Aoguang, drakkungen i Österhavet, så att dom av er som inte orkar läsa har något att titta på tills vi hörs nästa gång!

4 kommentarer:

Schteff sa...

Ser fram emot serien mycket, det är dina serier som gör HH värd pengarna. Keep it up!

Andreas sa...

håller med föregående talare :)

Tobias sa...

Hej!

Först vill jag säga att jag tycker dina serier är asbra och att det det är otroligt kul att läsa din blogg och se hur en serietecknares dag ser ut..

Men jag tycker det skulle vara kul om du skrev lite om Nefertiti 2000 också.
Mvh/ Tobias I

disa sa...

太極峽谷,磐石營地,九族文化村,風櫃斗,雅築沙里仙溫泉,蛇窯蟬說,合歡山,嘉南八卦窯,糯米石橋,震災紀念公園,芙蓉瀑布,水鳥保護區,牛耳藝術渡假村,敷榮堂,登瀛書院,木屐蘭溪谷,木生昆蟲館,泰雅渡假村,惠蓀林場,水沙連古道,台一生態教育休閒農場,清境農場,生態農場,豐年靈芝菇,錦吉昆蟲館
奧萬大,埔里酒廠,埔里鯉魚潭,中台禪寺,台灣地理中心碑,九族文化村,玉山國家公園,合歡山,日月潭,田尾公路花園,新百果山,鹿港龍山寺,台灣民俗村,鹿港天后宮,溪頭森林,廬山溫泉,草嶺風景區,劍湖山世界,北港朝天宮,三條崙海水浴場,夏威夷,池南森林遊樂區,鯉魚潭,太魯閣,秀姑巒溪,長春祠,大佛風景區,東勢林場,古奇峰,五指山風景區,海水浴場,六福村,秀姑巒溪,石梯坪,磯崎灣,掃叭石柱,七星潭,小叮噹科學園區,大聖渡假,三義木雕博物館,谷關風景區,武陵農場,大坑風景區,亞哥花園,崎頂海水浴場