söndag 7 oktober 2007

Andas...

Tålamod har ju aldrig varit min grej, men det är vad som behövs nu. Markatta är på remiss hos doktor Granberg, och jag har skickat en kopia av manuset till en vänlig kinesisk språkvetare som lovat hjälpa mig med diverse texter på kinesiska som förekommer i berättelsen. Nu är det bara att låta det vara tills jag får klartecken att sätta spaden i jorden.
Och att komma på en ny Bacon & Egg-story förstås. Det är det alltid dags för... jag har en blind tant i sinnet, och sedan var det en kompis som berättade en ryslig historia häromdagen om en nedstigning i en gruva. Undrar om det går att röra ihop nånting av det..?
Ambervilleboken är ute nu och ser fin ut, väntar på mina referensex så jag kan lägga ett under kudden ett tag. Måste ju känna efter hur det blev till slut.
Och så... andas, förstås... andas...

Inga kommentarer: